COMPUTER&PHONE DANA

COMPUTER&PHONE DANA
کامپیوتر و موبایل

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 553
بازدید کل : 56284
تعداد مطالب : 53
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 553
بازدید کل : 56284
تعداد مطالب : 53
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

خوب: پردازنده دو هسته ای، پشتیبانی از نسل چهارم شبکه همراه، پشتیبانی از Adobe flash 10.1، دوربین دوم، رابط گرافیکی خلاقانه و جدید مخصوص،

بد: پاسخگویی و کیفیت پایین صفحه نمایش، طراحی ارزان قیمت، کند و تنبل

پیشنهاد: تبلت جدید دل استریک ۷ با داشتن سیستم عامل اندروید ۲.۲ همراه با رابط گرافیکی جدید و خلاقانه خودش، با اینکه اولین تبلت با پشتیبانی از 4Gاست اما با ورود اندروید ۳ به بازار، خیلی گزینه ی جذابی برای خرید نیست.

 

 

 

 

بررسی

تبلت دل استریک ۷ اخیرا به بازار عرضه شده است. دستگاهی تقریبا گران قیمت در رده محصولات دل و خوش قیمت در بازار. سخت افزار خوب همراه با رابط جدید و قیمت حدود ۵۰۰ هزار تومان شاید رقیب اصلی سامسونگ گالاکسی تب باشد.

 

 

 

طراحی

در نگاه اول استریک ۷ بسیار شبیه گالاکسی تب است. قاب تمام پلاستیکی با صفحه نمایش ۷ اینچی تمام لمسی براق و طراحی بسیار باریک که حس سفت و سختی را داراست.

 

اندازه تبلت ها بر مبنای اندازه صفحه نمایش آنها نامگذاری شده اند. با اینکه استریک ۷ یک دستگاه ۷ اینچی است، اما شایان ذکر است که اندازه آن تقریبا نصف آی پد ۹.۷ اینچی است. شاید Streak 7برای حمل و نقل مناسب باشد و اندازه کوچکتر آن مورد توجه باشد، اما در هدف گذاری های یک تبلت مثل وبگردی و مالتی مدیا، قطعا آی پد یک سر و گردن بالاتر است.

 

 

 

بیشتر اپلیکیشن های هوشمندهای اندرویدی در صفحه نمایش های بزرگتر از مخصوص خودشان اجرای خوبی ندارند و ناسازگارند. رابط کاربری Stage این تبلت سعی کرده این مشکل را حل کند، اما هنوز تا مرحله تکامل فاصله بسیاری دارد.

 

 

 

 

امکانات

استریک ۷ تمام امکانات مورد نظر از یک تبلت خوب را ارائه میدهد. دوربین ۵ مگاپیکسل همراه فلاش LED و قابلیت فیلمبرداری ۷۲۰p، دوربین دوم مخصوص مکالمه تصویری ۱.۳ مگاپیکسل، بلوتوث، وای فای، جی پی اس، پورت های اتصالی کامل، جک صوتی ۳.۵ میلی متری و بلندگوهای نسبتا قدرتمند از جمله آنهاست.

در سمت راست پایین دستگاه محل قرار گیری سیم کارت و درگاه کارت حافظه SD با پشتیبانی حداکثر ۱۶GB است. طراحی محل قرار گیری کارت حافظه عالی است و براحتی قابل تعویض است.

 

 

یکی از مشکلاتی که به آن پیش تر نیز اشاره کرده بودم، ناسازگاری نرم افزار های و اپلیکیش های هوشمند های اندرویدی با تبلت های اندرویدی به خاطر اندازه و رزولوشن صفحات آنهاست. در این مقطع زمانی و این پیشرفت روز افزون محصولات، اصلا قابل پذیرش نیست. در اندروید ۳ این مشکل برطرف شده، منتها دل خبری از پشتیبانی استریک ۷ از اندروید ۳ منتشر نکرده است.

البته اندروید ۳ هم هنوز به بازار عرضه نشده و باید منتظر نتایج واقعی باشیم.

 

 

عملکرد

حتی با وجود پردازنده دو هسته ای انویدیا T-20 Tegra، استریک ۷ در پاسخگویی و پردازش ضعیف است.حتی در اجرای سبک و عملیات پایه نیز این کندی بسیار قابل احساس است و باید پذیرفت گالاکسی تب سامسونگ در این زمینه بسیار بهتر است.

 

پاسخگویی صفحه نمایش نیز اصلا قابل قبول نبوده و بسیار ضعیف و کند است. وقت بیشتری را باید صرف کنید تا ورودی را بگیرد. تایپ کردن فاجعه است و حتی استریک ۵ در این زمینه عملکرد بهتری دارد.

در این زمینه هم گالاکسی تب پیروز میدان است.

 

 

 

مشکل بعدی علاوه بر پایین بودن کیفیت کلی صفحه، رزولوشن پایین ۴۸۰*۸۰۰ آن است. برای یک ۷ اینچی بسیار پایین بوده و شما را در گشت و گذار محدود میکند. در مقابل رزولوشن ۶۰۰*۱۰۲۴ گالاکسی باز هم حرفی برای گفتن ندارد.

در حین وبگردی نیز که جز اهداف اصلی یک تبلت است، هنگام بارگذاری وب سایت ها کندی و تاخیر زیادی مشاهده میشود. در این زمینه قطعا آی پد فرمانروای سرزمین تبلت هاست.

 

 

 

باتری Streak 7 نیز ضعیف بوده و حتی در تنظیمات کم مصرف، بارها به شارژ مجدد نیاز خواهید داشت.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 6 اسفند 1390برچسب:dell streak7,dell,streak,7,دل استریک, توسط محمد حسین کشاورز
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :